Meie õpiränne Portugali

Erasmus+ projektiga olime meie, Otsa kooli klassikasuuna õpilased Kaisa (viiul), Marta (klaver)  ja Elle (viiul), Portugalis vahetusõpilased. Osalesime projektis “Muusikasillad”, mis võimaldab kutsehariduse muusikaõppuritele omandada erialast rahvusvahelist praktikat, suurendades seeläbi osalejate tööalast konkurentsivõimet ja propageerides uuenduslikke ideid muusikahariduses. Me veetsime 2 nädalat Brancas, Portugalis, partnerkoolis Jobra

Portugali reisi alustasime esmaspäeva (24.01) õhtul Tallinnast ning Portosse jõudsime kesköö paiku. Samal õhtul rentisime ka endale auto ning suundusime Aveiro poole, kus oli meie ööbimine. Järgmisel hommikul sõitsime juba kooli, mis asus umbes 20-minutilise autosõidu kaugusel. Vastuvõtt oli väga meeldiv ning soe, õpilased olid meid väga oodanud ning soovinud meiega kohtuda. Saime ka kuulata kohe õpilaste esinemispraktikat, mis oli igati huvitav.

Kahe nädala jooksul käisime paljudes erinevates tundides, nii osa võtmas kui ka kuulamas. Iganädalaselt olid meil nii individuaaltunnid, orkestri- kui ka kooriproovid. Sel ajal kui Elle ja Kaisa orkestri lugusid harjutasid ning proovides käisid, laulis Marta kooris. Lisaks kuulasime ka kammeransambli tundi,  puhkpilliorkestri ja džässorkestri proovi. Viimasest saime ka lõpus osa võtta, peaks ütlema, et klassikute jaoks päris vahva ning teistmoodi kogemus. Tundide vahel tutvusime ning vestlesime kohalikega.

Esimese nädala neljapäeval saime juba ka esineda Albaria-a-Velha küla kultuurikeskuses oma õpitud paladega. Saime kogeda tõelist lõunamaa elu - kontsert toimus kell 10 õhtul. Kontsert oli väga armas ja tore, meie saime jälle esinemiskogemust juurde, kuid samuti oli tore portugali õpilasi kuulata musitseerimas.

Esimese nädala lõpus kutsuti meid kooli poolt jalgrattamatkale lähedalasuvasse rahvusparki. Reisi viis läbi bioloog, kes tutvustas ning rääkis meile lugusid kohalikest liikidest ning loodusest üleüldiselt. Ilm oli sel päeval soe ning mõnus. Saime palju teada Portugali floora ja fauna kohta, näiteks et meie toonekured lähevad sinna kanti talvel puhkama. Ehk olid need linnud, keda nägime, need samad, kes meil suviti siin Eestis on!

Käisime päikest nautimas ka Aveiro kesklinnas, kus tegime linnaekskursiooni kohaliku paadi Moliceiroga. Kohalik giid oli väga sõbralik ja tutvustas meile entusiastlikult linna ajalugu.

Lisaks õppetööle tutvusime hoogsalt kohaliku kultuuriga. Me käisime ome rendiautoga eri vaatamisväärsusi vaatamas. Näiteks külastasime Coimbra-nimelist linna, kus asub Euroopa üks vanimaid ülikoole. Samuti käisime Costa Novas - nunnude majadega turistilõksus Atlandi ookeani kaldal.

Selle kahe nädala lõpus oli meil au esineda Portos Casa da Música kontserdisaalis. Mängisime muuhulgas muusikat filmist “Helisev muusika” ja seadet Corelli teosest “La Foliat”. Saime mängida orkestris, Marta sai laulda kooris. See oli väga võimas kontsert ja andis meile tohutult positiivse laengu, samas oli see ka väga emotsionaalne, sest saime aru, et meie reis on läbi saamas.
Kuigi osad portugallased olid just paari päeva pärast meile Eestisse tulemas, pidime jätma hüvasti inimestega, kellega meil oli nende nädalate jooksul nii tore olnud. Olime ja oleme siiani ääretult tänulikud, et meil oli võimalik sellel õppereisil käia, et kohtusime nii toredate inimestega ja et saime nii uhkes saalis esineda.

Meie õpirännet toetas Otsa kooli Erasmus+ projekt "Muusikasillad"