Erasmuslaste retk Portugali ja esimesed muljed Jobra muusikakoolist

Kui Steven hommikul lennujaama jõudis, oli Patrickul pagas juba ära antud. Meie reis Tallinna Lennujaamast Portosse algas varahommikul. Unise peaga tervitasime vanu sõpru ja tutvusime uute reisikaaslastega. Enne lennukile astumist veel väikene lauatenniseturniir ja seiklus sai alata!




Vahepeatuses Frankfurti lennujaamas venis viietunnine ootamine lennuki hilinemise tõttu veelgi pikemaks. Hiiglaslikust lennujaamast kõigile sobivat toidukohta otsides sai kilomeetreid maha kõmbitud. Lõpuks sattusime saksapäraste saiatoodete järjekorda, mis kulutatud kalorid tasa tegi. Vajasime siiski meeleheitlikult veel üht lisaenergia allikat, mis viis meid Starbucksi otsinguteni. Selle käigus suutsime kuidagi valest uksest välja astuda, mis tähendas, et meie unine kamp pidi sel päeval juba teistkordselt turvakontrolli läbima. Lõpuks saime aga õige värava juures rampväsinutena maha istuda ja kuni lennukile minemiseni tühjade silmadega kaugusesse vahtida. 






Portos ootas meid armas autojuht, kes väsinud muusikud Brancas asuvasse majutusasutusse viis. Seal olid meid tervitamas mitmed projektiga seotud inimesed. Kõigile jäi kohe silma meid vastuvõtvate portugallaste sõbralikkus. Nii sooja vastuvõttu ei osanud keegi oodata. Algusest peale poputatasid kohalikud meid ette ja taha - köögilaual ootasid meid erinevad Portugali maiustused ning külmkapis oli olemas kõik vajalik järgmise päeva hommikusöögiks. 





Pärast maja tuuri ja tubade jagamist saime hetke aega end koguda ning läksime seejärel kooli ning õpetajatega tutvuma.  Järjekordselt särasid meie võõrustajad oma külalislahkusega. Kooliseinal seisis eestikeelne silt kirjaga ,,Tere tulemast”. Saime kaasa kinkekoti Jobra logoga näomaskide ja desinfitseerimisvahendiga.  





Esimene päev lõppes suure avastusega - meie majal on katus suurepärase vaatega! Merepiiril välkus äike ja taevas särasid tähed. Suikusime sel ööl unne rõõmsate ja rahulolevatena. 




Järgnevad päevad möödusid töiselt. Meie kamba muusikaproduktsiooni õpilased Steven ja Vivian jäid koolimajja, samas kui rütmimuusikud Karmen, Oliver, Patrick ja Liisa suundusid 30-minutilise bussisõidu kaugusel asuvasse kultuurimaja taolisesse asutusse, kus hakkasid toimuma erinevad töötoad ja proovid. 

Steveni ja Viviani esimene koolipäev algas songwritingu ülesannetega. Esimeses tehti harmooniat, teises beate. Päeva lõpus jaotati õpilased kahte gruppi. Järgmisel päeval pidid nad samade gruppidega vaid kolme tunniga laulu valmis kirjutama. Lõpptulemuseks oli Viviani ja Steveni grupil popi sugemetega räpp. Ülesande käigus said nad kaasõpilastega tutvuda ning avastati, et kohalikud eelistavad võrreldes eestlastega veidi alternatiivsemat ja elektroonilisemat muusikat. 



Nädala teises pooles tegelesid muusikaprodutsendid lõpuprojektiga. Eesmärgiks oli nädala lõpus teha 10-minutiline live performance kasutades erinevaid sünte ja trummimasinaid. Esitus läks väga hästi - esitus oli hea flowga ja nende helidisaini kiideti. 

Nädala jooksul oli Stevenile ja Vivianile suurimaks väljakutseks nende jaoks võõra programmi Ableton kasutamine. Töö käigus aga õpiti seda paremini tundma. Tohutult arendavaks osutus igahommikune muusikapalade kuulamine ja analüüsimine. Põnev oli ka uut tehnikat katsetada - Jobra on tehnika osas väga hästi varustatud. Märgime ära ka huvitava fakti - Vivian oli muusikaprodutseerimise õpilaste hulgas ainus tüdruk.




Rütmimuusikud ei osanud oodata, et nende töötoad niivõrd jazzi sugemetega on, aga seda huvitavam oli nende jaoks järgnev nädal. Iga päev juhendas neid erinev õppejõud.

Alustati harmoonia ülesannetega ja bändi koostööharjutustega, teisel päeval tegeleti rütmikaga. Nädala keskel arendasime oma kommunikatsioonioskust - mängisime grupis erinevaid improviseerimise mänge. Kahel viimasel päeval oli teemaks arranžeerimine. Alguses räägiti läbi erinevad viisid seadete tegemiseks, hiljem sai neid katsetada. 



Arranžeerimise ülesande jaoks jaotati muusikud kolme gruppi, kes kõik pidid valima laulu, millele tunni ajaga oma seade teha. Grupitöö osutus keeruliseks, sest instrumente kasutada ei tohtinud. Lõpuks sai iga grupp oma seadet esitada ja tagasisidet nii õpetajalt kui ka teistelt õpilastelt.

Jobra jazzmuusikute õppetöö on märkimisväärselt praktiline: kui õpitakse midagi teoorias, proovitakse seda kohe koos instrumentidel järele. Teemadega minnakse süvitsi ning tuuakse palju näiteid. Iga õhtu toimub tunniajane jämm, millel osalevad kõigi kursuste õpilased.



Suur osa meie siinsetest koolikaaslastest on meist nooremad, kuid oleme sellest hoolimata neist mitmega ühise keele leidnud. Sõpruse märgiks on meid juba koos lõbusalt aega veetma kutsutud ning Instagrami sõnumitega üle valatud. 

Oleme siinse eluga väga rahul ning ootame huviga, mida toob järgmine nädal.


Jälgige meie seikluseid Instagramis:

@vivianavent

@karmentelvik

@liisapajusaar

@ilvessteven

@patrick_staak

@oliverkaljula

Meie tegemisi rahastab Otsa kooli Erasmus+ projekt "Muusikasillad"






Kommentaarid

Populaarsed postitused